Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, July 24, 2013

apabila sudah ramadhan 15


salam ramadan semua..pejam celik sekejap jek dh 15 hari kita berpuase...jujur aku rase mcm cepat jek hari2 ramadan ini berlalu..kadang2 terasa sedih..mungkin kah akan ade kesempatan lagi kita nak bpuase nnt...sbb sehari kita berpuasa di bulan ramadhan tak kan sama kita berpuasa walaupon sepanjang hayat..betapa besarnya kenikmatan ramadhan..masyallh...Kau terimalah puasa kami ini Ya Allah...~



ok!
sekarang nak ceria2 skit..tadi dh share skit ilmu di dada..and now nak share jugak!!
aku dh stat buat kuih raya!!!weeehaaaa!
nak raya ok nokk!


disebabkan si suami tak dapat cuti tahun ni..makanya aku sbagai isteri yang baik dan taat (konon2nye..sila tumbuk aku sekarang!!)..aku pon wt keputusan raya bersama2 suami jek kat perak..and jgn lupe adam! hehe..bile tak balik kampung beraya maknanya segala persiapan raya i have to make it by my own self okey! huh..kalu selama nie tolong2 mak jek..but this year..kuih raya pon aku kena wt sendiri bertemankan suami den and anak lelaki den!! ini tak termasuk hidangan pg raya!! Omg..pengsan sekarang!!hihi..

semalam aku ade berbual2 dengan adam..

'adik,mama nak wt kuih raya..adik tlg mama ok?'
'ok ma! boyeh!' jawab adam sambil senyum nmpak semua gigi..hihu..

semangat jek aku nak memastikan adam dapat merasai suasana nak beraya dan suasana hari raya tu sendiri!! yang ayahnya sibuk share zaman kanak2 die dgn adam and ajar adam main bunga api..supaya adam merasai zaman kanak2 yang gembira!!bukan ape sbb adam makin membesar and he deserve to celebrate raya mcm org lain jgk walaupon tak dpt balik umah wan!! (sbnarnya mama yang emo!!) hahahaha..

name kuih raye aku: kuih raya "panaskan badan"..hahaha..beskan aku bg name,sbb tak nak bg bdn aku terkejut  ttb wt kuih susah2..aku wt yg senang jek dulu..cornflakes madu in the house~ and im so happy cos adam loike so much2!!


kuih raya in the house~



cornflakes madu~

huhu..amacam??ade gaya nak jadi masterchef tak?!!huhu..walaupon tak cun or berwarna warni sbb blh jek korang nak letak bling2 or ceri merah hijau and kismis pon boleh..tapi aku mmg suke add in badam jek dlm kuih nie..simple jek sbb aku my self pon simple jek~ (ayat aku!)

resipi:
madu
cornflakes
butter
badam disangai dulu

cara2 nya:
panaskan butter, madu atas dapur...and curah jek dalam cornflakes..and dont forget ur badam..
kacau smpai sama rata and letak dlm cup tu..masak dlm 5-10 minit jek..

secara tak langsung aktiviti mcm nie dapat mengeratkan hubungan kami..sbb ayah tolong mama letak kuih dlm cup and adam mama plak tolong bukak cup tu satu persatu...huhu..smbil tu die makan and mulut tak benti cakap..

'dap ma..dap2..'(sedap mama..sedap)..n Allah jek tau seronok mama bile adam suke..alhamdulillah..
esok mama nak wt kuih fav ayah plak..tart nenas..huh..nebes mama sbb kuih nie complicated skit..hihi..hopefully jadik ar ok ayah!!

mood hari raya di perantauan(walaupon kat perak jek pon)hihihi..


i love my family~






No comments:

Post a Comment